top of page
  • תמונת הסופר/תnoagelman

כינים, רבותי כינים – מתכון להכנת מסכת שיער ריחנית אורגנית לילדים מבית AID N CURE


הכינים הם חרקים שמוצצים את הדם מהקרקפת באמצעות חדק ושיניים קטנטנות. הסוג שתוקף את בני האדם נקרא כיני ראש.


הכינים מטילות ביצים כל מספר שעות והביצים נדבקות לשיער. המראה הלא מלבב, של נקודות צהבהבות קטנטנות, הקנו להם את השם ביצים. כינה מטילה בסביבות 6 ביצים ביום ובמהלך החייה היא מטילה כ-100 ביצים.

לכינים יש שיניים זעירות. הן נושכות את הקרקפת 5 פעמים ביום וזה מה שגורם לגירוד הנורא.

הכינים מאוד מדבקות אך ורק במגע: מגע של ראש בראש, הנחת ראש על כרית נגועה עם כינים או סירוק במברשת עם שיער נגוע בכינים.


הכינים יכולות לגרום לשני דברים שמסוכנים לנו כבני אדם:


הראשון: פצעים פתוחים על הקרקפת מהווים מצא נוח לחדירה לחיידקים ווירוסים שונים ביתר קלות.


השני: על גופן של הכינים עצמם יש אורגניזמים גורמי מחלות הקרויים ריקציות והן סכנה של ממש.


לפעמים אנו מגלים את הכינים בשלב מוקדם ולפעמים בשלב מאוחר כאשר הראש כבר ממש נגוע. זיהוי וטיפול מהיר הינו גורם חשוב במלחמה בכינים, בגלל קצב הטלת הביצים.


אפשר לחלק את הטיפול לשניים:

טיפול מניעתי וטיפול לאחר המצאות כינים וביצי כינים בראש.


טיפול לאחר המצאות כינים וביצי כינים בראש


הטיפול האפקטיבי ביותר הינו סירוק במסרק מיועד לכך בעל שיניים צפופות במיוחד. סירוק יום יומי במשך שבוע ימים באופן יסודי מאוד, שביל אחר שביל ימגר את הכינים. האיזור האהוב על הכינים הוא מאחורי האוזניים ובעורף, לכן מומלץ לסרק את הראש בכיוונים שונים. אחרי כל סירוק מומלץ לטבול את המסרק במים חמים ולרווח בן שיני המסרק כדי להפיל את הכינים וביצי הכינים שנלכדו.

במידה ומשתמשים בתכשירים קוטלי כינים וביצי כינים, מומלץ להשתמש בתכשירים טבעיים אשר לא מכילים חומרים כימיים חזקים שעלולים ליצור תגובה אלרגית בקרקפת. אך אין תחליף לסירוק מסודר מידי ערב עד למיגור התופעה כולה.

בכל מקרה, אסור להשתמש בתכשירים כמו תרסיס קוטל חרקים. הם מכילים חומרים רעילים ביותר ולא כדאי לרסס אותם על בני אדם! כנ"ל לגבי נפט שהיה נפוץ לשימוש פעם ומריחתו על עור הקרקפת אסורה בהחלט.

עוד עיניין חשוב, זה להקפיד על ניקיון מברשת השיער. להוציא מידי יום את השיערות מהמברשת, כדי למנוע הדבקה חוזרת בסירוק הבא. כמו כן, רצוי להקפיד לכבס את הכרית או להחליף ציפית מידי יום כדי שהדבקה מכינים לא תתרחש מידי לילה.

לא פחות חשוב, לידע את צוות הגן או בית הספר ולשלוח הודעה להורים שיעשו סירוק לבחון מה המצב בראש של ילדיהם. גם אם תקפידו על טיפול נכון ומידי יום הילד ייחשף לראש אחר מלא כינים שאיתו הוא במגע במהלך היום ההדבקות תמשכנה.

ילד שמגרד בלי סוף בשל ריבוי כינים ולא מטופל כראוי יסבול מדחייה חברתית בסופו של דבר.


טיפול מניעתי


יש חשיבות רבה אם כך במניעת הדבקה של כינת הראש.

אני ממליצה על מתכון פשוט שפתחתי עבורי ועבור ילדי. החומרים מצויים בכל בית ואם לא, אז כדאי לקפוץ לחנות הטבע הקרובה לביתכם.


מצרכים:


2 כפות שמן קוקוס אורגני

15 טיפות שמן רוזמרין אורגני

15 טיפות ויטמין E


הכנה:


לערבב את החומרים בכוס.

שמן הקוקוס יכול להיות משחתי בחורף ונוזלי בקיץ, מצב הצבירה לא משנה את האפקטיביות. הוא מחזק את השיער ומשמש כנשא של שמן הרוזמרין .משמש גם כלחותן לשיער, ומעולה לטיפול בשיער יבש.

· שמן רוזמרין מלבד הריח הנפלא שלו, הוא מרחיק את הכינים ומונע הדבקה.

· ויטמין E מחזק את השיער.



יש למרוח בנדיבות על השיער והקרקפת. הקרם שיצרתם ידחה בריחו את הכינים ואם יש ביצי כינים הוא ישחרר את ההדבקה החזקה של הביצה לשיער והסירוק יהיה קל יותר .

95 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page