top of page
  • תמונת הסופר/תnoagelman

לחץ לפני לידה – מה עושים

מה כדאי לעשות כדי להוריד לחץ לפני לידה – טיפים – לגזור ולשמור.


ראשית כדאי להבין שתופעת הלחץ לפני לידה נפוצה מאוד. כמה מאוד? הרבה מאוד.

בעיקר לפני לידה שנייה. אחרי שכבר חוויתן לידה ראשונה אין כל כך פחד מהלא ידוע, אלא, דווקא מהידוע ומכל מה שחלילה עשוי להשתבש בדרך.


הלחץ יכול להתבטא במחשבות טורדניות, עצבנות או חרדה. לפעמים מרוב הלחץ הגוף מתכווץ ואז למרות שיש כבר צירים קלים הלידה תתקע או תארך זמן רב יותר.

לפעמים דווקא קורס הכנה ללידה יכול להפחית לחץ ולפעמים יכול לגרום את ההפך.


יש מספר דברים שעשויים מאוד לעזור כדי להפחית את הלחץ:


1. הכנת תוכנית לידה כתובה. שאת כותבת ומעלה על דף את לידת החלומות שלך, את מבטאת את הרצונות שלך ויש חלק נכבד בתכנון בראש לגבי מה את רוצה שיהיה או לא יהיה.

בתוכנית הלידה אני מציעה לפרט איזה סוג של לידה את רוצה – טבעית, אפידוראלית, פקיעת מי שפיר, אם את רוצה חוקן, זריקת פיטוצין, מי יהיה אתך בחדר הלידה ( רצוי מישהו מרגיע ) , אם את מסכימה לכניסת סטאג'רים ואיזה סוג תפר תרצי אם תגיעי לידי כך.


2. גמישות במחשבה – חשוב לא להינעל על משהו מסוים שאולי בזמן אמת לא יהיה אפשרי. אם הגוף מכווץ מאוד כתוצאה מפחד או לחץ דווקא אפידוראל שחשוד לרוב בעיקוב לידה, יגרום לרפיון והלידה תוכל להתקדם. חשוב שלא תכעסי על עצמך או שתחושי אשמה אם התוכנית לא יצאה לפועל בדיוק כמו שתכננת.


3. הבנת מושגים בסיסיים בשפת הרופאים גם יפחיתו לחץ ויתנו לך יכולת לקבל החלטה על סמך ידע ולא פאניקה.


4. כל לידה היא אחרת. חשוב להבין שאין משהו קבוע, הלידה יכולה להיות מהירה יותר מהקודמת או דווקא להתעכב, מאוד תלוי בנסיבות ובמוכנות שלך. אם לידה אחת היתה קשה האחרת לא תהיה בהכרח קשה גם.


5. לבקר בבית החולים שבו את מתעתדת ללדת. להבין את הנהלים. לראות את החדרים. לא בכל בתי החולים יש מספיק חדרים לקבלת אפידוראל ויש בתי חולים שדוגלים במדיניות חיתוך ויש כאלו שממש לא. בחרי מה שמתאים לך.


6. הרשמי לבית החולים שבו את מתעתדת ללדת, שלא יהיה עומס ותצטרכי לנסוע כאובה לבית חולים אחר.


7. הבנת נהלי התינוקייה – מה נכון עבורך? ביות מלא/ חלקי


8. אם את לא רוצה לחסן אז צריך לרשום מסמך מסודר לתינוקייה ומרגע הלידה שהדף יהיה ליד התינוק. הפטיטיס B ניתן ביום הראשון. טיפות עיניים וויטמין K , בחרי מה שנכון עבור תנוקך.


9. בדיקת רופא של התינוק – ממליצה להיות נוכחת, זאת אומנם לא בדיקה כואבת אבל היא גם לא נעימה. היי שם עם תינוקך והשרי עליו אווירת בטחון ורוגע.


10. הכיני מראש תיק עם ביגוד, רפידות הנקה, פדים, פיג'מה ודפי תוכנית הלידה ודפי התינוקיה.





מכירים מישהי בהריון? פרגנו לה את הידע הזה.

מכירים מישהי לפני לידה שנייה או שלישית? פרגנו לה מהידע הזה שבעתיים.


שתפו, שתפו, שתפו.

179 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page